Categories

  • No hi ha categories

Instagram

Most Viewed

Passejada amb barret

Passejada amb barret és un esdeveniment cultural-artístic popular que convida tothom que vulgui a passejar amb barret per Barcelona una vegada a l’any. És una manera alegre i acolorida de donar la benvinguda a la primavera, ja sigui amb un barret de sèrie o de confecció artesanal, original o copiat, antic o actual.

Organitzat per les capelleres Nina Pawlowsky i Cristina de Prada, l’esdeveniment imita el nascut fa més d’un segle conegut amb el nom d’Easter Parade, desfilada particularment popular a la ciutat de New York durant el diumenge de Pasqua, on tradicionalment es tanca al trànsit un tram de la 5a Avinguda durant sis hores perquè la gent surti a passejar amb barret.

La primera edició de Passejada amb barret a Barcelona es va celebrar l’any 2005 amb un centenar d’assistents i ha anat guanyant popularitat en el transcurs de les convocatòries. Se celebra normalment el diumenge següent al de Pasqua, amb un recorregut que comença a les 12:00h a la Rambla de Catalunya tocant a la Diagonal (on hi ha l’escultura de la Girafa coqueta), i s’acaba quan s’arriba a la Gran Via. La desfilada dura una mica més de dues hores.

La participació presencial a Passejada amb barret es va interrompre els anys 2020 i 2021 a causa de la pandèmia, projectant-se aquestes 2 temporades en el pla virtual.

Passejada amb barret, tot i ser un acte organitzat per professionals, és alhora una manifestació espontània, d’aquí el seu encant i possiblement el seu èxit massiu, sobretot tenint en compte que el nombre de participants no ha parat de créixer fins ara. Per a participar a la passejada popular podeu portar el barret que més patxoca us faci: un bombí, una gorra de mariner, un barret de copa, un panamà, etc., sense deixar de banda la clàssica elegància dels barrets pensats i cosits per professionals de la moda, com són els capells de fantasia, de vel o les pameles d’amples ales fent joc amb el vestit. També el material a lluir és lliure: paper, feltre, pèl, llana, metall, etc., a més de l’ornamenta que els corona (verdures o fruites naturals, nius d’ocells, un estadi de futbol o catedral famosos, etc.).

Passejada amb barret brinda als comerços de la Ciutat de Barcelona –sobretot als instal·lats a banda i banda del seu recorregut– una ocasió excel·lent perquè engalanin els seus aparadors amb barrets i/o organitzin esdeveniments inspirats en aquest guarniment tan vistós i atractiu.

Aquesta recopilació recull les edicions que van de la 7a a la 10a (anys 2011-2014) i la 12a edició de l’any 2016 a les que va assistir l’autora, amb un contingut de prop de 180 fotografies.

Passejada amb barret